خوزتوریسم

رسانه تخصصی گردشگری و فرهنگی خوزستان

تصویر نویسنده خوزتوریسم

برداشت خارک و رطب در آبادان

تصاویری زیبا  برداشت خارک و رطب در آبادان

.نوع نخلستان‌های آبادان استعمران، هلاوی، خضراوی، برحی، گنتار، دگل‌ موسه و زاهدی هستند که بیشتر در حاشیه رودخانه بهمنشیر جنوبی، و شمالی و اروندکنار هستند

عکس:خبرگزاری تسنیم.

برداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادان

برداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادانبرداشت خارک و رطب در آبادان

 

 

 

تصویر نویسنده خوزتوریسم

نخستین نشست برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال

نخستین نشست برگزیدگان یازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال با هدف تبادل نظر و احصاء نیازهای ایشان در راستای حمایت از محصولات و خدمات برگزیده روز جمعه مورخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۸در مجموعه باغ زیبای تهران برگزار شد.
.

دکتر بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به عنوان میزبان نشست و نخستین سخنران، ضمن خیر مقدم مطالبی را در تبیین برنامه های نشست مطرح نمود. وی گفت: پیگیری و ادامه فرایند جشنواره و شناخت بهتر از برگزیدگان و ویژگی های ایشان، شناخت و ارتباط متقابل برگزیدگان و شبکه سازی بر محور جشنواره، احصاء نیازهای فنی، محتوایی و کسب و کاری از مهمترین اهداف نشست است و امیدواریم خروجی نشست در طراحی برنامه ها و گام های عملیاتی برای حمایت از جریان تولید و نشر محتوا راه گشا باشد.


این نشست با حضور برگزیدگان، رییس و جمعی از مدیران مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، دبیران و داوران تخصصی جشنواره، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، نماینده صندوق اعتباری هنر و مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه برگزار شد.

از دیگر برنامه های این نشست هفت ساعته پنل های نیاز سنجی،مشاوره و پنل پرسش و پاسخ بود که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

در این نشست ۳۶ برگزیده از ۵۰ برگزیده سراسر کشور جشنواره ضمن معرفی اثر خود به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

در این نشست موارد تصویب گردید که مهمترین آنها عبارتند از:

ایجاد ارتباط مشاوره ای کسب و کار توسط مرکز ویژه برگزیدگان و موسسات فرهنگی دیجیتال

تولید کلیپ های یک دقیقه ای حرفه ای معرفی آثار برگزیدگان توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

تشکیل مجامع مختلف در موضوعات هفت گانه جشنواره با مشارکت و محوریت برگزیدگان هر بخش

معرفی برگزیدگان به رایزنان فرهنگ ج.ا.ایران در اقصی نقاط جهان برای حضور محصولات و خدمات برگزیده در عرصه بین المللی

تعیین کارشناس ویژه جهت تسهیل صدور مجوز موسسه فرهنگی دیجیتال برای برگزیدگان

تبلیغ و معرفی برگزیدگان و محصولات ایشان از طریق کانال های و صفحات مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و سایر مراکز همکار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مساعدت در پیگیری رفع موانع مالیاتی برگزیدگان از سازمان امور مالیاتی

\

پ.ن:

یازدهمین دوره جشنواره رسانه ‎های دیجیتال 98با حضور مهمان ویژه استاد الهی قمشه ای،محمود واعظی رئیس نهاد ریاست ‌جمهوری، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،جمعی از مدیران کشوری و منتخبان حوزه رسانه ای کشور سه ‎شنبه شب (۲۲ مرداد ۹۸) در تالار وحدت تهران برگزار شد.

رسانه گردشگری و فرهنگی استان خوزستان در بخش اقوام و فرهنگ ملی و محلی برگزیده و رتبه دوم در یازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال 98 کسب کرد

تصویر نویسنده خوزتوریسم

کارون..پل و  پرندگان ماهی خوار

کارون.. پل..پرندگان ماهی خوار

کارون میزبان پرندگان ماهی خوار در اهواز - تابناک | TABNAK

تصویر نویسنده خوزتوریسم

ایوان کرخه: سازمان فضایی، فرم و عملکرد با استناد به دادههاي باستانشناسی

ایوان کرخه: سازمان فضایی، فرم و عملکرد با استناد به دادههاي باستانشناسانه

اطلاعات بدست آمده از منابع مکتوب، حفریات و بررسیهاي سـطحی محـدود باستانشناسـانه و مطالعات محیطی در شهرهاي ساسانیان تا حدودي ویژگیهـاي فضـایی آنهـا را روشـن و در تعیـین هویت کالبدي و بصري این شهرها موثر گشته اند. با این همه، هنوز شهرها ي فراوانی از ایـن دوران وجود دارند که نام آنها در منابع مکتوب آمده، لیکن تا کنـون کشـف نگشـته انـد . هچنـین هسـتند شهرها یی که، علیرغم نقش منحصر به فردشان در تاریخ این سرزمین، جز صفحات و گاهأ سطوري چند، اطلاعات دیگري از آنها در دست نیست. یقینا شهر باستانی ایوان کرخه یکی از نمونه هاي دسته اخیر است که در نوشتار حاضر مورد معرفی قرار میگیرد. این شهر، که با مساحتی قریب سه برابر شوش باستان به امر پادشاه ساسانی در نیمه اول قرن چهارم میلادي احداث گردیده، یکی از معتبرترین مراکز حکومتی در جنوب غرب ایران بزرگ به شمار می آمد.

برای دانلود مقاله روی تصویر زیر کلیک کنید

نتیجه تصویری برای ایوان کرخه

تصویر نویسنده خوزتوریسم

آیین سوگواري در میان صابئیان (تلفیقی از اندیشهها و آیینها)

آیین سوگواري در میان صابئیان (تلفیقی از اندیشهها و آیینها)

یکی از مسائل فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه اي، آداب و رسوم سوگواري است. بررسـی آیـین هـاي سوگواري، ازآنجا که میتواند نشان دهندة فرهنگ و باورهاي افراد یک جامعه باشد، بسیار مهم مینمایـد. در ایران نیز از دیرباز، از دوران باستان تا ورود اسلام و تا کنون، آداب و مراسم مختلف سوگواري وجود داشته است؛ از جمله میتوان به سوگواري در میان اقلیتهاي مذهبی و از میان ایشان، صابئین اشاره کرد. این پژوهش بر آن است تا آداب سوگواري در میان صابئین، و در واقع افکار و اندیشه هاي ایشان دربـارة این مراسم را کانون توجه قرار دهد. این پژوهش به شیوة تحلیلی- تاریخی نگارش یافته است.

برای دانلود مقاله روی عکس زیر کلبک کنید

آشنایی با یک اقلیت دینی ایرانی که طلاق ندارند!

تصویر نویسنده خوزتوریسم

خوزستان؛ تيراژه اقوام

خوزستان؛ تيراژه اقوام

اهواز ـ ايرنا ـ استان خوزستان با گويش‌ها، آيين‌ها و خرده فرهنگ‌هاي گوناگون تيراژه‌ (رنگين‌كمان) اقوام است و وجود قوم هائي چون عرب،‌ بختياري، لر، شوشتري، دزفولي ،بهبهاني ، ترك قشقايي و ديگر اقوام از دير باز تا كنون مويد اين موضوع است.

به گزارش ايرنا خوزستان با داشتن تاريخي كهن از ديرباز سكونت‌گاه اقوام و طوايف زيادي بوده است به همين دليل تاريخ‌شناسان و تاريخ‌پژوهان اين مساله را دليلي بر تنوع قومي اين استان مي‌دانند.
البته بسياري ديگر نيز صنعتي شدن استان خوزستان و وجود صنايع نفت، پتروشيمي، فولاد و... را يكي از عوامل ورود اقوام جديد به استان برشمرده‌اند.
به هر روي عوامل زيادي دست به دست هم داده اند تا خوزستان از نظر خرده فرهنگ‌ها، يكي از استانها با بيشترين فرهنگهاي قومي شناخته شود.
براساس تحقيقات جامعه شناسان بوميان خوزستان، مردم بومي فارس زبان شوشتر، دزفول، بهبهان، ماهشهر، رامهرمز، هنديجان، رامشير (رام اردشير)، زيدون، سربندر (قنواتي) و شادگان (قنواتي) از بازماندگان مردم شهرنشين خوزستان باستان هستند و هر كدام گويش مخصوص به خود را دارند كه تا حدودي با هم متفاو‌ت‌اند.
در اين ميان دو قوم بختياري و عرب بيشترين جمعيت را در اين استان به خود اختصاص داده اند. بختياري‌ها از هزاره‌هاي دور در خوزستان و عراق (تا سده‌هاي اوليه اسلامي) حضور داشته‌اند. شهرهاي اهواز، آبادان، ايذه، مسجد‌سليمان، هفتكل، باغملك، انديكا، لالي، سالند (سردشت دزفول)، صفي‌آباد، قلعه‌خواجه، دهدز و... به صورت اصلي و ساير شهرهاي خوزستان نيز جمعيت قابل توجهي از آن‌ها را در خود جاي داده اند.
در مورد طوايف عرب خوزستان نيز وضع چنين است با اين تفاوت كه تا پيش از جنگ ايران و عراق عمده تمركز جمعيتي عرب‌هاي خوزستان در شهرهاي شادگان، سوسنگرد، هويزه ،خرمشهر ، آبادان و روستاهاي جنوب غربي خوزستان بود اما پس از شروع جنگ جنگ‌زدگان عرب بيشتر در شهرك‌هاي اطراف شهرهاي اميديه، ماهشهر و اهواز سكني يافتند.
اما نكته بسيار مهمي كه در پس تنوع قومي خوزستان خود را آشكار مي‌سازد و از ديرباز در بسياري از مقالات، كتاب‌ها، سايت‌ها و روزنامه‌ها درباره آن بحث و گفت‌وگو مي‌شود نگاه به اقوام از زاويه فرصت است.

گزارش کامل در ادامه مطلب

ادامه نوشته
تصویر نویسنده خوزتوریسم

سیری در سینماهای نوستالوژیک یک شهر!

سیری در سینماهای نوستالوژیک یک شهر!

در آبادان عمر سينما تقريباً برابر عمر پالايشگاه عظيم نفت (1287) است.

به موازات گسترش تأسيسات صنعت نفت و همگام با آن گسترش شهر و افزايش جمعيت در كمتر از 65 سال آبادان با داشتن 13 سالن سينماي عمومي و بيش از شش سينما متعلق به شركت ملي نفت ايران داراي بيشترين سالن‌هاي سينما در استان خوزستان و به احتمال زياد بين شهرهاي ايران بعد از تهران شد كه البته با گذشت زمان از شمار اين سينماها كاسته شد.

همزمان با شروع پروژه ساختماني پالايشگاه نفت انگليسي‌ها محلي براي نمايش فيلم احداث كردند و با دستگاه آپاراتي كه از انگلستان آورده بودند تقريباً به طور منظم به نمايش فيلم‌هايي به زبان اصلي پرداختند. آبادان قلب تپندة صنعت نفت ايران از همان سال هاي آغازين پيدايش نفت به سبب حضور گروه هاي مختلف مهندسان، تكنسين‌ها و كارگران خارجي كه در صنايع نفتي به كار گمارده شده بودند از سال‌ها قبل از تأسيس و ايجاد سالن‌هاي رسمي سينما شاهد نمايش فيلم‌هاي صامتي بود كه در مكان‌هاي پراكنده مثل ایستگاه‌های اتومبيل و باغ‌ها با قيمت نازل براي مردم برگزار مي‌شد.

كارمندان انگليسي شركت نفت آن زمان گهگاه با خودروهاي سيار در گوشه و كنار شهر مستقر مي‌شدند و به نمايش فيلم‌هاي كوتاه بهداشتي و تبليغاتي مي‌پرداختند.

از اولين سالن نمايش نه فقط مردم شهر بلكه كارگران ايراني و هندي شركت نيز حق استفاده نداشتند. البته انگليسي‌ها گهگاه در مناطق مختلف شهر با آپارات سيار فيلم‌هاي خبري بهداشتي و تبليغاتي به زبان اصلي نمايش مي‌دادند كه اگرچه مردم چيزي از فيلم‌ها دستگيرشان نمي‌شد ولي به محل نمايش هجوم مي‌بردند. اين سينماي سيار معمولاً در محل قرنطينه (محل سابق اداره بهداشت در كنار اروند رود) و حياط دبيرستان رازي مستقر مي‌شد.

با پايان يافتن كارهاي ساختماني پالايشگاه و نزديك شدن زمان بهره‌برداري انگليسي‌ها در كنار ساير امكانات و تسهيلات رفاهي نظير خانه‌هاي مجلل و مشجر، بيمارستان‌ها، فروشگاه‌هاي بزرگ، باشگاه‌هاي قايق‌راني، اسب‌دواني، گلف و استخر در محل نزديك منازل سازماني رؤسا و كارمندان عالي رتبه شركت باشگاهي ورزشي و تفريحي به نام «جيم خانه» ساختند كه مدت‌ها در آن جا فيلم نمايش مي‌دادند.

تاریخچه سینماهای آبادان

پس از انقلاب شش سالن از مجموعه سالن‌های سینما در آبادان فعال بودند که با شروع جنگ تحمیلی همه سینماها تعطیل شده و همگی نیز در طول جنگ آسیب دیدند. سینماهایی که در سال‌های اخیر در آبادان بازگشایی شدند عبارتند از سینما نفت (تاج)، سینما ایران، سینما آبادان، سینما پیروز، سینمای تابستانی بریم، سینمای تابستانی باشگاه آبادان. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان نیز در تالار مهر سالن سینمای مجهزی را آماده کرد که بهره‌برداری از آن شروع شده است.

سینما شیرین

در سال ۱۳۱۰ با ظرفیت ۷۰۰ نفر توسط یک تاجر هندی ساخته شد که در دوره پهلوی اول به عنوان تنها سینمای غیردولتی ایران به حساب می‌آمد. این سینما نخستین سینمای مجهز آبادان به شمار می‌رفت که در 2 طبقه سرپوشیده و یک سالن نمایش تابستانی احداث گردیده است و از این لحاظ نخستین سینمای سه طبقه در خاورمیانه به شمار می‌آید.

سینما شیرین با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ تعطیل و سپس هیچ گاه بازگشایی نشد و در اثر جنگ خسارت‌های بسیاری به آن وارد شد. این سینما در ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ با شماره ۱۵۶۲۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و به تملک سازمان میراث فرهنگی درآمد.

سینما شیرین در مرکز آبادان در خیابان شهید منتظری (شاپور سابق) قرار دارد و از جمله جاذبه‌های دیدنی این سینما وجود درخت نخلی در آن با ارتفاع بیش از ۲۰ متر می‌باشد.

سینما رکس

روز ۲۸ مرداد سالروز آتش‌سوزی در سینما رکس آبادان است. سال ۱۳۵۷ در چنین روزی و درست در فردای روزی که سینما آریای مشهد توسط عوامل رژیم شاه به آتش کشیده شد سینمای رکس آبادان با بیش از ۴۰۰ نفر از تماشاچیان آن در آتش سوخت و از آن جز تلی از خاکستر بر جای نماند.

سینما نفت

عمر این سینما تقریباً برابر با عمر پالایشگاه عظیم نفت آبادان (۱۲۸۷) است. با پایان یافتن کارهای ساختمانی پالایشگاه و نزدیک شدن زمان بهره‌برداری انگلیسی‌ها در کنار سایر امکانات و تسهیلات رفاهی نظیر خانه‌های مجلل و مشجر، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، باشگاه‌های قایق‌رانی، اسب‌دوانی، گلف، و استخر در نزدیکی محله بوارده جنوبی سینمای مجللی نیز با آجر نسوز قرمز رنگ موسوم به آجر لندنی ساختند که در سال ۱۳۲۳ با نام سینما تاج افتتاح شد و محل اجرای نمایش و کنسرت های بزرگ نیز بود.

سینما تاج با ۱۱۷۸ نفر گنجایش تا مدت‌های طولانی فقط در انحصار رؤسا و کارکنان شرکت نفت قرار داشت. با گسترش پالایشگاه برای کارمندان و کارگران ایرانی و هندی شرکت نیز چند سالن سینما تأسیس گردید. سینمای باشگاه نفت آبادان با دو سالن در منطقه بهمنشیر ساخته شد. سالن زمستانی آن ۷۰۰ نفر و محوطه تابستانی آن ۱۵۰۰ نفر گنجایش داشت و ویژه استفاده کارگران شرکت نفت و اعضای خانواده آنان بود.

سینما آبادان

این سینما واقع در خیابان امیری و این روزها تعطیل است.

«متروپل»، «نیاگارا»، «شهناز»، «ساحل»، «کیهان»، «سهیلا»، «شعله»، «پیروز»، «تابستانی بریم»، «تابستانی خورشید (شرین)» دیگر سینماهای آبادان بودند.

(توضیح: منبع-ایسنا، در تهیه این گزارش از پاره‌ای منابع اینترنتی استفاده شده و بمناسبت روز ملی سینما بازنشر شده است)

تصویر نویسنده خوزتوریسم

شوش بزرگترین تعزیه میدانی کشور

بزرگترین تعزیه میدانی کشور همزمان با عاشورای حسینی در شهرستان شوش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‎ الملل اداره‎ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، شهر شوش به عنوان کانون عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، محل برگزاری بزرگترین تعزیه و شبیه خوانی کشور است. در این آیین واقعه کربلا به صورت تعزیه و شبیه خوانی با حضور هزاران نفر از عزاداران و سوگواران حسینی از نقاط مختلف استان خوزستان و دیگر استان‌های کشور به تصویر کشیده شد. این آیین که از سابقه 100 ساله برخوردار است و در میراث ملی کشور نیز ثبت شده در روز عاشورا اجرا می‌شود. در این آیین باشکوه، تعزیه خوانان در قالب اشعار فصیح فارسی و عربی به بیان وقایع عاشورای سال 61 هجری می‌پردارند. ریشه و تاریخ شبیه خوانی بیت چریم در شهر حر از توابع شهرستان شوش به بیش از دو قرن می‌رسد، تعزیه‌ ملی ﺑﺰﺭﮒ شهر ﺷﻮﺵ نیز که در نوع خود بزرگ‌ترین ﺗﻌﺰﯾﻪ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﻛﺸﻮﺭ به شمار می‌رود، امسال 112 ساله شد. تعزیه‌خوانی در شهر شوش از سال 1285 (ه ش) با تعداد دو نفر در نقش‌های امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به‌صورت صامت و بدون کلام شروع شد، دو نفر از اهالی شوش در بین عزاداران محرم با پوشیدن لباس رزم تعزیه در میان عزاداران حاضر می‌شدند و عزاداری با مداحی و سینه‌زنی برگزار می‌شد کم‌کم تعزیه از حالت صامت خارج شد و اشعاری در بین نقش‌ها ردوبدل شد. با آمدن باستان شناسان و گروهای حفاری آثار باستانی در کاخ آپادانا، بسیاری از کارگران همراه با مردم شوش در حرم دانیال نبی (ع) عزاداری می‌کردند و نسخه‌های(دیالوگ) تعزیه نیز نوشته شد البته انحرافات و خرافاتی هم در اشعار بود که بعد از انقلاب این موضوع مورد توجه قرار گرفت و با راهنمایی شهید حسن دانش امام‌جمعه وقت شوش اشعاری که در شأن امام حسین (ع) نبود حذف شد و اشعاری توسط حاج محمدعلی محول سروده شد که بعدها همان اشعار به همت علیرضا یا حسنتجدیدنظر شد و نسخه‌های امروزی تدوین شد. حدود 700 نفر در اجرای تعزیه همکاری دارند البته با توجه به متغیر بودن تعداد سیاهی‌لشکر، اسب‌سواران و برخی عوامل دیگر می‌توان گفت گاهی بیش از 700 نفر در زمینهٔ اجرای تعزیه فعالیت دارند.

 

عکس : وحید صبوری ـ فاطمه ظهیری، ارسالی به روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان


 

 

تصویر نویسنده خوزتوریسم

حضور گردشگر نیوزلندی در مراسم عاشورای حسینی شوشتر

گردشگر  اهل کشور نیوزلند که پس از اقامت در شوشتر(هتل طبیب)  و دیدن مراسم عزاداری در سالهای گذشته و  همچنین توضیحات مهران سعدی مدیر داخلی هتل طبیب شوشتر پیرامون مراسم وآیین های سنتی شوشتر  با حضور در هیات متوسلین به چهارده ‌معصوم شوشتر در مراسم زنجیر زنی روز عاشورا شرکت کرد.

تصویر نویسنده خوزتوریسم

روز عاشورا در شهرستان شادگان

روز عاشورا در شهرستان شادگان

تصاویر این گزارش عزاداری مردم شادگان در ظهر عاشورای حسینی را نشان می‌دهد.

 عکس:ایکنا

معرفی رسانه

رسانه گردشگری و فرهنگی خوزستان


با مجوز رسمی نشر دیجیتال برخط
مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور

شماره مجوز: ۵۰/۲۲۹۰۶

شماره ثبت: ۱۰۱۸۷

کد شامد: ۱۲-۰-۶۵-۲۹۳۹۸۶-۱-۱

رسانه  تخصصی گردشگری و فرهنگی استان خوزستان
منتخب مرحله اول  جشنواره دزفول گرام ۹۷

برگزیده  و رتبه دوم در یازدهمین جشنواره ملی
رسانه های  دیجیتال کشور  سال ۹۸

برگزیده پویش زندگی از نو سال ۹۹

گروه رسانه ای گردشگری وفرهنگی خوزستان
رسانه ای برای  معرفی وشناخت جاذبه های.باستانی.تاریخی
طبیعی.مذهبی استان خوزستان

معرفی اقوام و فرهنگ ملی و محلی و آداب و رسوم اقوام

منتخب گزارشهای تصویری  و رویدادهای  خبری حوزه گردشگری و فرهنگی کشور و استان خوزستان از منابع معتبر خبرگزاریها استانی و کشوری

برگزاری همایش ها..کارگاه های آموزشی..نمایشگاه هاو جشنواره های درون استانی و برون استانی بامحوریت معرفی جاذبه های گردشگری و معرفی اقوام و فرهنگ ملی و محلی و آداب و رسوم اقوام خوزستان

مشاوره وراهنمایی به علاقه مندان و دانشجویان درحوزه گردشگری و فرهنگی

اراِیه کلیه خدمات گردشگری در استان خوزستان
برگزاری انواع تورهای گردشگری در سطح استان خوزستان

ارتباط با ما:
۰۹۱۶۶۰۶۲۱۱۳
۰۹۳۰۲۳۱۸۷۴۶
پیوندهاوشبکه های اجتماعی
logo-samandehi ................... > ................. شعار سال ۱۴۰۳  height=  height=  height=  height=  height=  height=  height=  height=  height=  height=  height=

آمارگیر وبلاگ